dinsdag 14 april 2015

Finding Nemo

Samen met Saksia, een au pair vriendin vanuit Sydney trok ik voor een lang weekend naar Cairns in Tropical North Queensland. 
Op vrijdag hadden we een tour gepland naar het Daintree National Park. Het is het grootste regenwoud in Australië en daarnaast ook het oudste van de wereld. Het wordt tussen de 120 en 180 miljoen jaar oud geschat. Die dag deed het regenwoud zijn naam trouwens alle eer aan, de regen viel met bakken naar beneden. Gelukkig is het er tropisch warm, dan maakt het al wat minder uit. 
Walu Wugirriga
In de namiddag gingen we op bootcruise, geen pleziertochtje maar op zoek naar de gevaarlijkste bewoners van het regenwoud: de zoutwaterkrokodil. En we hebben ze gevonden ook! Ze kunnen tot 6 meter lang worden, maar wij hebben jammer genoeg enkel kleintjes gevonden. Wist-je-datjes: de zoutwaterkrokodil 12 maanden zonder eten kan en zijn hartslag kan verlagen naar twee slagen per minuut. Het lijkt misschien een tam dier, maar als je een race'ke probeert te doen, zal je het toch niet kunnen navertellen.
Krokodillen spotten was nog niet genoeg voor onze gids, hij vond het ook nodig om uit het niks een slang uit een boom te plukken. Geen gevaarlijke gelukkige, maar toch best verschieten hoor! 
En krokodillen spotten was ook nog niet genoeg voor mij... ;)


Rex Creek Bridge


Port Douglas
Op dag 2 was het tijd voor de langverwachte trip naar de Great Barrier Reef!! Deze keer zou het een pleziertochtje moeten geweest zijn, maar daar dacht mijn maag duidelijk anders over: zeeziek. Maar vanaf het moment dat ik het water in kon, was dat gevoel onmiddellijk weg. Ik heb voor de eerste keer geduikt, zaaalig! En we konden zoveel snorkelen als we wilden. Ik heb Nemo gevonden en zijn broertjes en zusjes, platvissen, zeeschildpad, ... Deze dag behoort zeker tot een van mijn topdagen sinds ik hier ben! (Meer foto's volgen nog, ben nog aan het wachten tot ik de anderen krijg doorgestuurd)
 

 Op onze laatste dag hadden we een rustdag ingelast, genoeg avontuur voor een weekend. Op die manier konden we Cairns verkennen en ons herfstkleurtje bijkleuren. Want het is hiertussen midden herfst en nog altijd 30 graden, hoera!

See you later aligator! 

4 opmerkingen:

  1. Wat een fantastisch verhaal weeral! Jij blijft wel echt je grenzen verleggen. Ben al benieuwd naar je volgend avontuur.
    Groetjes,

    tante Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben blij dat jij het nieuwe vriendje voor Inouch hebt ontmoet en tevens daar hebt gelaten. Ik vind het knap van jou dat je zo'n krokodil hebt vastgenomen, je blijft me verbazen en ik ben fier op jou wat je allemaal onderneemt tijdens je avontuur..
    Lea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt echt een mooie saccoche gekocht (en nog wel in krokodillenleer). Wat een geweldig avontuur opnieuw. Australië heeft blijkbaar al haar natuurpracht nog niet prijs gegeven. Ik kijk al uit naar de volgende reisverhalen en bijhorende foto's.

    Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha :-)
    Prachtig!
    Ik blijf mezelf precies elke keer herhalen :-D Maar het is nu eenmaal zo :-)
    Als wij al jouw foto's naast elkaar leggen kunnen we bijna niet anders dan Australië uitroepen tot één van de mooiste landen ter wereld. Waar je daar ook gaat, het ziet er altijd even geweldig uit :-)
    En za-lig!! Krokodillen, slangen, ... Je wordt nog een echt Indiana Jones :-D
    The Great Barrier Reef! Ik kan geloven dat dat één van jouw mooiste dagen daar moet zijn geweest, dat water alleen al ziet er super mooi blauw uit!
    Blijf vooral nog heel erg verder genieten van al die prachtige momenten daar en laat ons vooral nog wat meegenieten :-p

    Anneleen
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen