maandag 8 december 2014

Druk, druk, druk

Oei oei, ik was de tijd uit het oog verloren, blijkt het ineens drie weken geleden te zijn sinds ik iets van mij heb laten horen. Voor mij blijven de weken elkaar in hoog tempo opvolgen. Nog twee weken en het is hier zomervakantie! Gek idee: België maakt zich klaar voor de winter. En hier is op 1 december de zomer begonnen. Afgelopen weken heb ik het heel druk gehad: werken, werken, werken. Gelukkig was er wel nog tijd voor de maandagse meetings in Steyne, gezellige filmavonden bij Alina en enkele leuke weekenduitstapjes.

Te beginnen bij het bezoek aan Palm Beach, beter bekend als Summer Bay van Home & Away. Het is iets meer dan een uur rijden van Mosman, een behoorlijke busrit. Maar met fijn gezelschap gaat de tijd gelukkig goed vooruit. Bij aankomst herkende ik onmiddellijk het beroemde strand, dus uiteraard moest ik eerst de nodige foto’s maken van het “decor” van de serie. Daarna hebben we een korte (maar krachtige) wandeling gemaakt naar de vuurtoren, ik denk dat het in totaal maar 3km is, maar de weg gaat stijl omhoog. Eenmaal boven had ik het gevoel alsof ik uren had gelopen, maar het uitzicht was het zeker waard. Palm beach is prachtig, ik denk een van de mooiste stranden die ik tot nu toe gezien heb. Jammer genoeg wel geen bekende Australiërs gespot. De dag erna stond er paddle boarden op de agenda. Op groupon (ja dat hebben ze hier ook!) hadden we een bon besteld zodat we lekker goedkoop een uurtje konden stand up paddle boarden. “Stand up watte?” vraag je je misschien af. Wel, ik denk dat het een kruising is tussen surfen en kayak. Het ziet er heel vet uit als je het anderen ziet doen. Maar het is helemaal niet zo gemakkelijk om je evenwicht te vinden. Of misschien lag het gewoon aan mij, dat kan ook. Ik was in ieder geval de queen van het vallen. Na een uur kon ik gelukkig al wel wat verbetering merken. Ik heb de smaak alvast te pakken gekregen, want op donderdag gaan we in onze break met z’n allen naar Balmoral om het opnieuw te proberen. Ik denk dat dit wel eens mijn nieuwe hobby zou kunnen worden ;-)

Het doel van de wandeling was onder constructie... 
... Dus gelukkig was er een goed uitzicht
Vorig weekend was het tijd voor Stereosonic!!! De Australische versie van Tomorrowland. Het festival was in het olympisch stadium te doen, dus dan heb ik dat ook al eens van dichtbij gezien :) In de voormiddag moest ik zowel op zaterdag als zondag werken. Maar in de namiddag was Stereosonic de ideale manier om stoom af te laten. Ik heb trouwens het gevoel dat Australië minder belang hecht aan preventie van oorsuizingen als in België. Ik was bijna de enige met oorstopjes. Waarschijnlijk zijn ze hier te hard bezig met het gevaar van de zon dat al het andere er bij vervaagt. 

Op donderdagavond was het EINDELIJK tijd om het befaamde Opera house langs binnen te bekijken. We hadden kaarten gekocht voor The Nutcracker. Mijn eerste ballet en dat in Sydney. Zeker een topdag! 



Sinds de zomer is begonnen, heeft Sydney last van de “decemberse grillen”, gedurende de dag is het tropisch warm en dan slaat na de middag het weer plots om in stormweer. Dat belemmert ons jammer genoeg wel een beetje in het doen en laten. Gisteren hadden we normaal een daguitstap gepland, maar de regen heeft ons gegijzeld gehouden. Hebben we dan maar horrorfilms gekeken bij Alina thuis, take away food, chips en chocolade… Zoals je ziet is mijn leven niet elke week spectaculair. Maar ik geniet ook van de gewone dingen. Good friends make even the ordinary days worthwhile. 

Levert wel mooie plaatsjes op :)
Op zaterdag:
Zoe -I miss mummy
Ik - She’ll be back tonight, you see her the whole day tomorrow.
Zoe - Yeah, but then it’s still not okay, because you won’t be there and I’ll miss you then instead.

Sinterklaas werd ook in Australië gevierd dit jaar!
 
Uit het leven gegrepen: au pair


4 opmerkingen:

  1. Het is mij gelukt om als eerste te reageren, Joepie ( of Story of Dag Allemaal)Wat vond ik het weer fijn om je belevenissen te mogen volgen. Ik ben jaloers dat jij in dat ongelooflijk gebouw een ballet hebt kunnen meemaken.
    Lea en Inouch

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil ook naar Palm Beach, wat een herinneringen aan ons after school samen naar Home and Away kijken �� Gelukkig ziet het decor er nog hetzelfde uit want van de personages ken ik niemand meer denk ik �� En het onweer ziet er eigenlijk echt wel heel mooi uit, precies de poster van een of andere natuurfilm. Zo schattig van Zoë, dat maakt het au pair zijn waarschijnlijk wel een pak toffer! Allee, keep up the good work zou ik zeggen ��
    Anneleen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oke, die vraagtekens moesten er dus zo uitzien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zelfs jouw meest voor de hand liggende en doordeweekse belevenissen blijven voor mij telkens weer exotische avonturen. In alles wat je doet, herken ik een stukje van jou.
    Hey en denk erom niets is tijdsverlies als je van de dag geniet!!!

    Jo

    BeantwoordenVerwijderen