zondag 12 oktober 2014

Back to reality

Oke, waar zal ik beginnen? Lijkt al zo lang geleden sinds de blauwe bergen. Ondertussen is school terug begonnen en ziet mijn week er weer heel gewoon uit, moeilijk dus om interessant te blijven...

Vorig weekend was ik nog even in de ontkenningsfase: van liggen op het strand tot feestjes op een boot in de haven. Alles om het weekend zo lang mogelijk te rekken. En de goden waren ons gunstig gezind: want twee weken vakantie werden gevolgd door een extra dagje verlof ten voordele van Labour day ;) (te vergelijken met onze 1ste mei).



Uitzicht vanaf de boot, daarvoor gaat ge al eens naar een feestje he?
De rest van de week was er eentje met wat minder rust. Mijn ochtendshift start terug om 6:15 (rise and shining!) en eindigt na het afzetten van de meisjes om 9u, waarna ik het op het sporten zet met mijn mede au pair vriendinnetjes, na het sporten eindigen we zonder pardon in een koffiehuisje om te genieten van een koffie, smoothie, muffin, banana bread of iets anders in de categorie “ongezond”. Om daarna verder te gaan met het verkennen van Mosman en andere suburbs. Ik heb afgelopen dagen weer heel wat nieuwe/mooie plekjes ontdekt.  En na het genieten is het tijd voor de avondshift: meisjes ophalen en brengen naar één van de vele activiteiten (zwemmen, voetbal, atletiek, dansen), helpen met huiswerk, koken, opruimen, bed. Waarna ik opnieuw wat tijd heb om te genieten. Deze week besloot ik op dinsdag opnieuw de blind date tour op te gaan en had ik afgesproken met een Franse au pair die graag Nederlands wilde leren. Altijd spannend om nieuwe mensen te leren kennen. Maar het was vanaf het begin heel erg leuk. Margot woont ook in Mosman dus heb ik ze de dag erop maar ineens geïntroduceerd bij mijn andere mosmanvriendinnen. We zijn naar de cinema geweest en hebben Gone Girl gezien (een aanrader!). Ik beloof trouwens plechtig dat als ik terug ben in België, ik nooit meer zal klagen over de prijs van de cinema. Hier betaal je maar liefst 20 dollar!!

Manly tijdens een wandeling
 

Dit weekend had ik de meisjes helemaal voor mij alleen. Alison was weg naar Melbourne voor een roeicompetitie (world masters voor de geïnteresseerden én ze is samen met haar ploeg eerste geworden!!). Ik heb het overleefd! We begonnen het weekend op vrijdag met een movienight: film met chips (maar ssht, vertel het niet aan Alison, we moeten immers gezond blijven! :D) Gisteren hebben we het rustig gehouden: we hebben koekjes gebakken, zijn naar een speeltuin geweest en de meisjes zijn op playdate gegaan bij hun buurmeisjes. Zo kon ik even op adem komen en onze uitstap van vandaag voorbereiden. De meisjes wilden een “adventure” en dat hebben ze gekregen: we zijn ’s morgens vroeg vertrokken met de bus naar Tarango zoo, daar hebben we de Sky Safari (te vergelijken met een grote skilift) naar de ferry genomen, met de ferry naar Circular Quay en vandaar te voet naar de Botanic Gardens om aan boord te gaan van de Choo Choo trein doorheen het domein met een oppervlakte van niet minder dan 30 hectare. Er was een kunsttentoonstelling aan de gang, niet heel groot, maar wel heel erg fijn voor de meisjes om juwelen en kunstwerken te bezichtigen. Op de terugweg hebben we de ferry naar Manly genomen zodat we daar nog even op het strand konden genieten van het goede weer voordat de bus ons terug bracht naar onze eindhalte: Dalton road, home sweet home. Volgens de meisjes scoorde vandaag 10/10. Wel leuk om te merken dat voor hen een uitstap niet groots en duur hoeft te zijn. Want een wist-je-datje: op zondag kan je elk soort openbaar vervoer nemen en betaal je maximaal 2,5 dollar. Het ideale moment dus om grote uitstappen te plannen of zoals ons eens gek te doen en allerlei verschillende soorten vervoersmiddelen te gebruiken. Gewoon omdat het kan (en omdat Millie niet van wandelen houdt ;) ).






Eating our picknick like a lady
Kunst in botanic gardens



 
Tot de volgende!

3 opmerkingen:

  1. Ik wil ook zo'n avontuur samen met jou maken, ik ben een beetje jaloers. Het is leuk dat ik ze via jouw verhaal ook een beetje meebeleefd.
    Lea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Na Labour Day, was het blijkbaar voor jou Labour Week. Maar afgaande op het enthousiasme van jouw kids, wordt jouw "labour" best naar waarde geschat. Dat is een hartverwarmende vaststelling. Keep up the good work en vergeet tussendoor niet te genieten.
    Jo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marlies,

    Ik volg jouw australisch avontuur mee vanuit mijn belgische zetel. Het doet deugd om te zien dat je je ginder amuseert, zowel in het gezin als met je mede au pairs. Leuk dat we zo af en toe iets van je horen en veel van je zien. Geniet er nog van en veel groetjes uit Retie van alle Vosjes hier!
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen