dinsdag 2 september 2014

Don't let your dreams be dreams


Al zolang ik me kan herinneren, voel ik me aangetrokken tot dat verre land aan de andere kant van de wereld. Daar zullen de vele afleveringen van Skippy, Home & Away, McLeod’s Daughters, … wel voor iets tussen gezeten hebben. En eindelijk is het  zover, morgen vertrek ik naar mijn droombestemming voor onbepaalde duur (Geen paniek, maximum een jaar!). Ik zal er werken als au pair bij de familie Fallon en zorgen voor drie meisjes van 7, 5 en 3 jaar oud: Zoe, Emilia en Harriet.  Ik verhuis naar Mosman, een suburb van Sydney, ongeveer 10 minuutjes gelegen van het stadscentrum. Ideaal dus om de stad te verkennen!
Ik woon bij de familie thuis in een eigen studio en zal de eerste week (hopelijk/relatief) rustig kunnen wennen aan het au pair bestaan omdat Janne, de Nederlandse au pair die afgelopen 7 maanden bij de familie heeft doorgebracht, er is om me in te werken in de drukke schema’s van de meisjes. Als Janne eenmaal weg is, ben ik verantwoordelijk voor het huishouden en de kinderen op tijd naar school/kinderopvang/naschoolse activiteiten te brengen. Als dat maar goed komt…

Via deze blog zal ik proberen jullie een beetje op de hoogte te houden van al mijn belevenissen. Al moet ik jullie wel al waarschuwen dat ik niet de beste schrijver ben. Mijn goede voornemens om een dagboek bij te houden, hield ik meestal maar een aantal dagen vol. Dus ik beloof niets. Als mijn reis-updates volgens jullie mening niet vlot genoeg komen, stuur me dan gerust een mail voor een persoonlijke stand van zaken of jullie zijn uiteraard ook altijd welkom om me een bezoekje te brengen en me daar uit te horen. ;-)
Ik wil alvast iedereen bedanken die me de laatste maanden hebben gesteund in alle kleine stapjes die genomen moesten worden voor  vertrek (en dat zijn er véél!). Zonder sommigen zou ik misschien zelfs nooit begonnen zijn aan het avontuur. Blij dat jullie er waren om mijn twijfels weg te nemen! Special thanks to mama, papa en Anneleen voor hun engelengeduld en het organiseren van mijn afscheidsfeestje. Ik zal jullie missen!
Als alles goed gaat arriveer ik vrijdag 5 september om 5u30 in Sydney, lokale tijd. Bij jullie is het dan acht uur vroeger dus nog altijd 4 september. Mijn volgende berichtje krijgen jullie dus vanuit down under. Nu nog even mijn valies ingepakt krijgen (help!) en ik ben er klaar voor.

Tot snel,

Marlies

2 opmerkingen:

  1. De valiezen staan ondertussen klaar, Marlies, je zal je mannetje mogen staan om ze in goede banen naar Sydney te loodsen. Het zal je wel lukken.
    Lea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk er naar uit om je blog te volgen, Marlies! Laat ze allemaal een poepje ruiken, dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Succes, you go girl! Vergeet vooral niet te genieten en te genieten en te genieten! Vergeet naast het werken ook niet het land te verkennen! Doe enorm veel ervaring op en laat alles op je afkomen! Grijp de kans die je krijgt en tot snel!

    BeantwoordenVerwijderen