dinsdag 9 september 2014

First days


Lieve allemaal,
Ik ben intussen al 5 dagen in Sydney dus tijd voor een update!
Na een vliegreis van meer dan een dag (2,5uur vertraging in Dubai opgelopen) ben ik veilig en wel aangekomen in Sydney. Zonder bagage. Haha. Dat moet mij weer overkomen. Mijn valies had de overstap in Dubai niet zo vlot doorgemaakt als ik. Ik had mijn kennismaking met Alison en de meisjes me wel iets anders voorgesteld moet ik zeggen. Bedoeling was dat ik véél tijd had om me op te frissen en me een beetje presenteerbaar te maken. Nu was het tegenovergestelde waar: ik had mijn kleren van woensdagavond nog aan, de deo zat nog in de andere bagage, samen met de tandenborstel en ik had geen reservekledij in mijn handbagage gestopt. Op die manier heeft de familie me sowieso al op mijn slechtst gezien. Gelukkig had ik de cadeaus voor de kinderen in mijn handbagage meegenomen. Alison daarentegen heeft iets langer op haar Belgische chocolade en couberdons moeten wachten: pas op maandagochtend is mijn bagage gearriveerd.  Ik ben het weekend doorgekomen in kleren van Janne (waarvoor vele dank! ;) )

Het was een nogal hectisch weekend bij de familie Fallon dus ik heb de kinderen de eerste dagen niet zoveel gezien. Ik ben samen met Janne op mijn eerste dag naar Manly gegaan. Zij heeft daar afgelopen maanden opgepast en gekookt voor Tom en Luke. En waarschijnlijk zal ik ook dit van haar overnemen eens ik een beetje gesetteld ben. De jongens bieden een beetje tegengewicht tegen al het vrouwelijk geweld in mijn gezin dus dat is leuk!
Op zaterdag ben ik naar Sydney geweest. Ongelofelijk daar! Zelfs in de regen is het er prachtig!
- Sydney Bridge -

- Opera House -

Na een wandeling langs Paddy's market (met allemaal leuke hebbedingetjes a.k.a rommel ;) ), Darling Harbour, Circular Quay en een Australisch biertje als afsluiter (wat trouwens helemaal niet zo lekker is!) was het tijd voor mijn eerste meeting met een andere au pair, een Deense. We zijn iets gaan eten in The Oaks, een echte aanrader! Het werkt allemaal een beetje anders hier dan bij ons: je moet je eten en drinken zelf gaan halen aan de bar. En sommige restaurants hebben zelfs geen toilet omdat er genoeg openbare toiletten zijn. Kan je je voorstellen dat je rustig met iemand aan het eten bent en dan plots een wandeling moet doen om een toilet te vinden?
Op maandag startte mijn eerste werkdag en het was onmiddellijk volle bak: kinderen klaarmaken voor school, ontbijt , lunch, morning tea en crunch and sip klaarmaken, ze te voet wegbrengen naar school met kleine Harriet aan de hand en een kinderwagen voor me uit slepend, terug thuis alles stofzuigen en dweilen, was en strijk doen, ze opnieuw van school gaan halen, afternoon tea klaarmaken, helpen met huiswerk maken, kinderen in bad doen, hen naar bed brengen en verhaaltje voorlezen... Dinsdag ziet er eigenlijk bijna hetzelfde uit, zonder al het poetsen.
Ik weet soms niet waar mijn hoofd staat. En nu heb ik Janne nog om me te helpen! Ik hou mijn hart vast voor volgende week!!
Gelukkig heb ik wel altijd tussen 9u en 14u30 vrij, dan kan ik doen wat ik wil zolang alle taken maar  gedaan zijn. Zo had ik vandaag bijvoorbeeld afgesproken aan Balmoral Beach met een Amerikaanse Au pair en ga ik morgen lunchen met een Frans meisje. Het was vandaag de eerste warme lentedag, fantastisch! En dan weten dat het alleen nog maar beter wordt.  










Balmoral is echt heel erg mooi en helemaal niet ver van waar ik woon. Ik moet alleen een erg lange helling naar beneden lopen. Allemaal prima. Tot ik de helling weer naar boven moet lopen om naar huis te gaan. Ergens in het midden van mijn "beklimming" wilde ik alleen nog maar gaan liggen en wachten tot iemand me naar boven wilde dragen.
Ik moet trouwens nog steeds elke dag een paar honderd keer tegen mezelf zeggen dat ik écht in Australië ben. Ik kan het nog niet geloven! Het is hier zo mooi. Ik beloof jullie allemaal dat ik vanaf nu meer foto's zal proberen te nemen zodat jullie ook kunnen meegenieten.
Tot snel,
Marlies

4 opmerkingen:

  1. Hey Marlies, tof om te lezen allemaal.

    Wel heel herkenbaar, als opvoedster doe ik dat ook (klaarmaken voor school, huiswerk dit en dat :p) maar dan met 10 kinderen, gelukkig spreken die van mij Nederlands. ;-)
    Ge zult die routine wel snel gewoon worden!!!

    Veel plezier nog,
    Sanne (van 't dansen)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik word stikjaloers 'al die natuur en die prachtige gebouwen', ik wil ze met eigen ogen aanschouwen.
    Je werk met de kinderen en in het huishouden zal vlotter gaan eens je er routine in hebt gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit klinkt allemaal fantastich Marlies... ben benieuwd naar de volgende berichten ;-) Dikke knuffel Eef

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Door jouw kleurrijke foto's en verhalen breng jij Australië tot bij mij in de huiskamer. Dit smaakt naar meer. Keep up the good work!!!

    BeantwoordenVerwijderen