zondag 11 januari 2015

New year's eve

Ik ben nog nooit eerder zo vroeg opgestaan met oudjaar. Normaalgezien word ik gewekt door de nieuwjaarszangertjes 's morgens aan de deur, maar deze 31 december was het mijn alarm om 6u30. Dat is blijkbaar wat je doet als je met nieuwjaar in Sydney bent. In plaats van hippe feestjes, willen mensen het beroemde vuurwerk zien. En wil je een goed uitzicht, dan moet je snel zijn. Er zijn namelijk niet veel gratis plaatsen met zicht op de harbour bridge. Voor sommige plekjes moet je 250 dollar betalen. Wanneer de gratis look outs volzet zijn, sluiten ze de straten af en is er geen weg meer in. Daarom dus dat wij allemaal als gekke vroeg op pad waren om een plekje te vinden aan Milson's point. Na inkopen gedaan te hebben, waren Alina en ik om 10u ter plaatse. Het was al aardig druk! Gelukkig hadden de meisjes van Manly een stuk gereserveerd voor ons. Je zag het drukker worden elk uur: rond de middag werden we omringd door Aziaten, nog meer Aziaten en wat andere toeristen.

Om de tijd te verdrijven hebben we geslapen, gegeten, roddelboekjes gelezen, spelletjes gespeeld, selfies gemaakt, mensen bekeken, nog meer gegeten, wijn naar binnen gesmokkeld, mensen naar binnen gesmokkeld, ... Want wanneer het te druk werd (als in, elk grassprietje is bedekt met picnicdekens en handdoeken), werd het domein afgesloten. We kregen allemaal een bandje zodat het voor ons wel mogelijk was om naar buiten en terug naar binnen te gaan. Enkele vrienden konden echter niet vroeger daar zijn omdat ze nog moesten werken. Het was ons gelukt om extra polsbandjes te strikken en hen zo toch nog binnen te laten. 

Het vuurwerk was het wachten waard! Het was prachtig! Beter dan op het journaal ;-)
Ik denk niet dat ik ooit nog eens een hele dag zal wachten om 10 minuten vuurwerk te zien. Maar voor mij was deze new year's eve geslaagd. Nieuwjaar in Sydney: check!


 


Happy 2015!

2 opmerkingen:

  1. Dat is een heel ander oud op nieuw vieren, wij zouden bij deze t° hier er nooit aan denken te gaan picknicken om dan om 24:00u een inmens mooi vuurwerk te zien. Ik ben blij voor jou dat jij dat hebt kunnen meemaken.
    Lea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Terwijl wij hier zitten te smachten naar wat warmte en zon, lig jij met de jaarwisseling aan de andere kant van de wereld in zomerse outfit te genieten van een spetterend vuurwerk. Ongelooflijk!

    Jo

    BeantwoordenVerwijderen